سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرد بالن‌سوار و مرد روی زمین

ارسال  شده توسط  رضا شکوهی در 87/3/30 11:53 صبح

 


مردی در یک بالن در حال پرواز کردن بود که متوجه شد گم شده است. در حالی که ارتفاع بالن را کم می‌کرد، مردی را دید. مرد بالن‌سوار فریاد زد: "ببخشید، می‌توانید به من کمک کنید. من به دوستم قول دادم که نیم‌ ساعت پیش او را ملاقات کنم، اما حالا نمی‌دانم کجا هستم."

مرد روی زمین پاسخ داد: " بله. شما در یک بالن در ارتفاع حدود 10 متر از سطح زمین معلق هستید. شما از شمال بین 40 و 42 درجه عرض جغرافیایی و از غرب بین 58 و 60 درجه طول جغرافیایی قرار دارید."

مرد بالن سوار پاسخ داد: "شما باید مهندس باشید."

مرد روی زمین گفت: "بله از کجا فهمیدی؟"

مرد بالن‌سوار گفت: خوب، همه چیزهایی که گفتی از نظر فنی درست است، اما من نمی‌دانم با اطلاعاتی که دادی چکار کنم و در حقیقت هنوز گمشده هستم."

مرد روی زمین پاسخ داد: "شما باید مدیر باشید."

مرد بالن‌سوار گفت: بله من مدیر هستم، اما از کجا فهمیدی؟"مرد روی زمین گفت: خوب، شما نمی‌دانی کجا هستی و نمی‌دانی کجا می‌روی. شما قولی داده‌ای اما نمی‌دانی آن را چگونه عملی کنی و انتظار داری من مشکلت را حل کنم. واقعیت این است که شما دقیقاً در همان موقعیت پیش از برخوردمان قرار‌‌ داری. اگرچه ممکن است در بیان آن مقداری خطا داشته باشم.


نجار

ارسال  شده توسط  رضا شکوهی در 87/3/27 7:0 عصر

 

نجار پیری بود که می‌خواست بازنشسته شود. او به کارفرمایش گفت که می‌خواهد ساختن خانه را رها کند و از زندگی بی‌دغدغه در کنار همسر و خانواده‌اش لذت ببرد.

کارفرما از این که دید کارگرش می‌خواهد کار را ترک کند ناراحت شد. او از نجار پیر خواست که به عنوان آخرین کار، تنها یک خانه دیگر بسازد. نجار پیر قبول کرد، اما کاملاً مشخص بود که دلش به این کار راضی نیست. او برای ساختن این خانه، از مصالح بسیار نامرغوبی استفاده کرد و با بی‌حوصلگی، به ساختن خانه ادامه داد.

وقتی کار ساختن خانه به پایان رسید، کارفرما برای وارسی خانه آمد. او کلید خانه را به نجار داد و گفت: « این خانه متعلق به توست. این هدیه‌ای است از طرف من برای تو».

نجار شوکه شده بود. مایه تأسف بود! اگر می‌دانست که دارد خانه‌ای برای خودش می‌سازد، مسلماً به گونه‌ای دیگر کارش را انجام می‌داد.


رفتار انسان

ارسال  شده توسط  رضا شکوهی در 87/3/23 2:47 عصر

عامل اصلی تغییر رفتار انسان

 نه استراتژی است،نه ساختار،نه فرهنگ،ونه سیستم. این عوامل (ومانند انها ) البته مهم اند،اما در همه حال سخن اصلی بر سر دگرگون ساختن رفتار انسان است . تحول زمانی با کامیابی همراه می گرددکه "احساسات" انسان در کانون توجه باشد.  


گامهای کوچک

ارسال  شده توسط  رضا شکوهی در 87/3/19 8:4 عصر


یکی از مربیان بسیار موفق ورزشی، پیروزی‌های  خود را دستاورد پیشرفت تدریجی و مداوم می‌دانست.

تیم او در سال پیش با تمام کوشش و تلاشی که به خرج داد، به تیم حریف باخت.

وی برای جبران این شکست، طرحی بر پایه "پیشرفت‌های کوچک و مستمر" ریخت و بازیکنان را متقاعد کرد که اگر هر یک از آنها توانایی‌های خود را در یک مهارت ورزشی تنها به  میزان یک درصد بالا ببرند، با اختلاف زیادی از حریف جلو خواهند افتاد.

مربی به بازیکنان گفت که یک درصد رقم بسیار ناچیزی است، اما اگر 12 بازیکن، هر یک در 5 زمینه ورزشی به میزان یک درصد بهتر بازی کنند، مجموعه این ارقام به معنی 60% بازی بهتر است.

در حالی که برای قهرمانی تنها 10% پیشرفت کافی است!

"این که این استدلال تا چه اندازه درست یا نادرست است، اصلاً مهم نیست."

مهم این است که افراد این هدف را قابل دسترس می‌دیدند.

همه اطمینان داشتند که می‌توانند قدرت خود را به میزان حداقل یک درصد افزایش دهند.

این احساس اطمینان و نزدیک بودن به هدف، موجب شد که از این حد نیز فراتر رفتند.

جالب است بدانید که اکثر آنها رکورد خویش را بیش از 5% ترقی دادند و بسیاری از آنها تا 50% بهتر از گذشته شدند.

به گفته این مربی، آنها در سال بعد آسانتر از همیشه مسابقه را بردند.

 


امام(ره) وخدمت به خلق

ارسال  شده توسط  رضا شکوهی در 87/3/13 9:3 صبح

بخشی از نامه حضرت امام (ره) به فرزندشان:پسرم! ما که عاجز از شکر او و نعمتهای بی منتهای اوییم، پس چه بهتر که از خدمت به بندگان او غفلت نکنیم که خدمت به آنان خدمت به حق است؛ چه که همه از اویند. هیچگاه در خدمت به خلق الله خود را طلبکار مدان که آنان به حق منّت بر ما دارند، که وسیله ی خدمت به جلّ و علا هستند و در خدمت به آنان دنبال کسب شهرت و محبوبیت مباش که این خود حیله ی شیطان است که ما را در کام خود فرو می برد و در خدمت به بندگان خدا آنچه برای آنان پرنفع تر است انتخاب کن، نه آنچه برای خود یا دوستان خود؛ که این علامت صدق به پیشگاه مقدّس او جلّ و علاست.

والسّلام علی من اتّبع الهدی شب 15 ربیع المولود 1407 روح الله الموسوی الخمینی


رفتار انسان

ارسال  شده توسط  رضا شکوهی در 87/3/12 9:0 عصر

رفتار انسانها با دوعامل دگرگون می شود :

1-تحلیلهایی که انان را به اندیشیدن وا دارد.

2-نمایشهایی که  احساسات انان را برمی انگیزد.

رفتار انسان ها بیش از انکه حاصل تحلیل هایی باشد که افراد را به فکر وا میدارد نتیجه دیدنهایی است که احساسات انان را بر می  انگیزد


عیان

ارسال  شده توسط  رضا شکوهی در 87/3/11 8:38 صبح

پابرهنگان ریگی در کفش ندارند

تحول

ارسال  شده توسط  رضا شکوهی در 87/3/9 5:46 عصر

 

 

 

آنهایی که از جای خود می جنبند گاهی اوقات می بازند

آنهایی که نمی جنبند همیشه می بازند

 یا به قول گوته فقط احمقها هستند که تغییر نمیکنند


توفیق خدمت

ارسال  شده توسط  رضا شکوهی در 87/3/9 5:43 عصر

 

 

اگر یک دل شکسته دعا گویتان شود

 

                                        به زآنکه خود نشسته وعمری دعا کنید